Brattøra rundt 21. juni

En tur rundt Brattøra

Brattøra er vel det nærmeste vi kommer en øy her i byen. Padlet i dag fra Skansen og til munningen v Nidelva, opp elva og tilbake gjennom kanalen til Skansen. På fjorden padlet jeg med grønlandsåre, men opp elva og returen på Kanalen gjorde jeg med aleutåren, og da holdt jeg det gående med høy åreføring og jevn hastighet helt tilbake til Skansen. Kjempefin trening. Det som var spesielt i dag, var at det utenfor utløpet av Nidelva var flatt hav, slett som et stuegulv, mens det utenfor Ravnkloløpet var relativt rotete sjø, det samme utenfor Basseng IV (Hurtigrutekaia). Akkurat der jeg rundet fyret på Lade molo ble det helt flatt. Hele turen tok temmelig nøyaktig 1 time, men jeg hadde ikke med GPS, så jeg vet ikke helt eksakt hvor langt det var.

Legg igjen en kommentar

Filed under Kajakk

Legg igjen en kommentar

