Rull & Tull 27. august

I dag var det Rull & Tull. Jeg prøver å mobilisere havpadlerne i TKK til å benytte denne aktiviteten til å trene på redningsteknikker. Vi får se hvordan det går. Fremdeles er det den «harde kjerne» som deltar, men litt nyrekruttering er de jo.

Uansett, i dag trente jeg litt på «butterfly roll«. Det går nesten med sørgrønlandskajakken min (jeg får det til med en Tahe Marine Greenland), jeg komme nesten opp,men har problemer med å holde balansen når jeg kommer opp, sannsynligvis fordi den faktisk er litt høy for meg i korsryggen så jeg får ikke lagt meg skikkelig ned på bakdekket. jeg får jo heller ikke til «static brace» i denne kajakken.

Prøvde også på en ny teknikk. Ved å legge åren bak nakken og inn under kajakken, blir oppdriften såpass at man visstnok kan sove i denne stillingen. Jeg prøvde, men hadde problemer med å orientere åre-enden inn under kajakken. Uansett, et nytt trick å trene på.

Men jeg har oppdaget at denne kajakken har utrolig lett for å få surf, så det blir jo noe å trene på neste gang jeg er ute i bølger. I dag var det bare noen bølger som større båter laget, men noen av dem fungert faktisk til surf!

Legg igjen en kommentar

Filed under Kajakk

Legg igjen en kommentar

