Litt om hverdagssykling

Når jeg

  1. Ikke får lov å kjøre bil av medisinske grunner
  2. Bor på Moholt
  3. Jobber på Lade
  4. Har fastlege på Risvollan, og besøker legen ofte (relatert til punkt 1)

så kan det bli en del sykling. Spesielt når jeg har en legetime midt i arbeidstida. Så i dag syklet jeg

  1. Hjemmefra til jobb: 5km
  2. Fra jobb til legen: 8km
  3. Fra legen tilbake til jobb: 8km
  4. Fra jobb til byen for å levere sykkelen til service: 4km
  5. Og tok bussen hjem til slutt

Tilsammen 25km. Og det merkelige er at jeg bruker ikke så veldig mye mer tid til transport enn de som kjører bil. F.eks. tur/retur legen tok meg ca. 1 time i sykling, og det hadde tatt minst en halv time med bil. Og jeg

  • Får trim uten å betale for det
  • Har billigere transport
  • Bruker mindre energi
  • Forårsaker mindre utslipp
  • Blir et gladere menneske
Litt sykling i Trondheim

Litt sykling i Trondheim

1 kommentar

Filed under Sykkel

One response to “Litt om hverdagssykling

  1. Så bra. Hold frem som du stevner!

Legg igjen en kommentar

