Fugletitting

Liten tur (bl.a. for å teste kajakktrallen fra Biltema). Padlet litt rundt å nærområdet for å se på fuglene. Observerte stokkand, hegre, kråke, måse, skarv, samt denne som jeg ikke aner hva er for noe:

Snåle fugler

Snåle fugler

De var ikke spesielt skvetne og så litt fugleungeaktig ut. Været var nydelig, men det er begynt å bli kaldt, så rullene endte med at jeg var mektig kald over øyenbrynene.

Ellers benyttet jeg den høye vannstanden til å padle opp i Stokkanbekken som har utløp rett ved der hvor vi bor.

Her bor vi

Her bor vi

nov3

Brua over utløpet av Stokkanbekken

4 kommentarer

Filed under Kajakk

4 responses to “Fugletitting

  1. Ligner på en bekkasin type, kvart, enkkelt eller dobbeltbekkasin.

  2. Fjæreplytt. De stoler så på kamuflasjen sin at de rører seg knapt før man kan ta på dem. Og det har de god grunn til, ikke lette å se før de beveger på seg.🙂 Så man kommer skikkelig nært innpå dem, en av grunnene til at jeg synes de er så kule. Innbiller meg at det er flere av dem her på vinteren enn resten av året.

  3. Bernt

    Det er en trekkfugl, den hekker på fjellet og på tundraen og overvinter i strandsonen. Men de som hekker i Norge drar stort sett sørover om vinteren, mens de som hekker i Arktis overvintrer bl.a. i Norge. Dermed er det vel logikk i at du ser flere om vinteren, i og med at jeg innbiller meg du er oftere i kajakk enn på fjellet….😉 Jeg selv har aldri sett den før her i Trondheim.

  4. Tilbaketråkk: Satan han i helvete så tungt…. | Bernts turblogg

Legg igjen en kommentar

