9-årsjubileum og påskeegg

For ca 9 år siden (28. april 2005) tok jeg min første padletur. Jeg var foreldreutskremt leder på leirskolen på Drageid sammen med trinnet til John Arvid. Drageid ligger på utsiden av Fosen i Sør-Trøndelag, ikke langt fra Sætervika og Buholmråsa fyr i Osen kommune. Det er ikke veiforbindelse sørover til Osen, slik at for å komme dit, må man kjøre opp til Namdalseid i Nord-Trøndelag og ta veien fra Sjøåsen sørover. På en av fri-øktene overtalte en av de andre lederne meg til å bli med på en liten padletur utover fjorden i godværet. Da ble jeg bitt av basillen.

På veg ut Svesfjorden

På veg ut Svesfjorden i 2005

Grunnen til at jeg kommer på dette nå, er at John Arvid og jeg benyttet det fine stille været påskeaften til en liten padletur på Trondheimsfjorden. Flatt hav og stille, lett regn har en egen magi over seg. Etter turen ble det en liten rulleøkt samt test av tørrdrakt (John Arvid lurte på om den egentlig var tett, og det var den), og Betty tok seg et bad i fjorden. Dårlig vær? Nah!!!!

John Arvid i 2005

John Arvid i 2005

John Arvid i 2014

John Arvid i 2014

På ettermiddagen var påskeeggene gjemt og den sedvanlige jakten vår ble gjennomført. Nå også på Grilstad. Nå er guttene i alderen 16-21 år, men denne tradisjonen holder de fast ved. Så lenge de ikke er for store til å leke er det håp!

 

Legg igjen en kommentar

Filed under Kajakk

Legg igjen en kommentar

