Om sykling (og en fotoutstilling og litt rull & tull)

Sykle gjør jeg jo hele tiden, men likevel. Typisk sykkeldistanse når jeg sykler hjemme-jobb-Skansen-hjemme er 15km, og Skansen er jeg jo innom støtt og stadig. Så jeg bruker sykkel til nesten all lokaltransport av meg selv og i løpet av et år blir det rundt 2000km.

Det snedige er at når det ligger an til motvind og regn, jeg må trekke i regntøy som blir klamt av varmen innendørs før jeg kommer meg ut, og sekken er svær (men ikke så tung, siden alt er tørt – enn så lenge) fordi jeg skal ha med padleklær etc, så er det de 10 minuttene før jeg kommer meg ut døra. Så snart jeg kommer i gang er det bare hyggelig, med frisk luft i ansiktet, bruk av kroppen. Jeg blir mer stresset av å kjøre bil, og tidsforskjellene er ikke så store at det er noe å bry seg om (enkelte ganger tar sykling kortere tid enn kjøring også).

De gangene jeg f.eks. er nødt til å bruke bil til sentrum (sist fordi jeg skulle kjøre en del konsertutstyr for kona som skulle holde konsert i Vår Frue Kirke) bruker jeg tid på parkering (ikke minst å finne en parkeringsplass) og betaler MER enn en tur-retur bussbillett for parkeringen. Å sykle til sentrum tar meg ca 25 minutter. Maks! Å kjøre tar under 10 minutter (takket være Strindheimtunellen), men det resterende kvarteret koker bort i parkering og sånt.

Denne fredagen var det Rull & Tull med TKK som bragte meg til Skansen. Der er man nesten mer i vannet enn i kajakken. Denne gangen måtet jeg for skams skyld gå igjennom en del av det som kursdeltagerne våre må igjennom, sånn for å vise meg selv at jeg behersker det jeg lærer bort.

IMG_7752

Til slutt var det en tur til Norsk Fotofagskole i Ila for å se årets avgangsutstilling hvor vår eldste. Mange flotte arbeider å se. Synd arbeidsmarkedet er såpass tungt for slike unge talenter.

20160610_202305_HDR

Legg igjen en kommentar

Filed under Foto, Kajakk, Sykkel

Legg igjen en kommentar

